01.12.2021 - Środa
Drodzy Rodzice, kochane przedszkolaki przez najbliższe dni będziemy spotykać się na zajęciach w formie zdalnej.
Codziennie na stronie przedszkola, w zakładce naszej grupy będę umieszczać propozycje zabaw związanych z aktualną tematyką. W tym tygodniu nasz temat brzmi "Chcę być świętym Mikołajem". Życzę miłej zabawy i czekam na zdjęcia Waszych prac.
„Która pocztówka zniknęła” – zabawa dydaktyczna. Dziecko i rodzic siedzą na przeciwko siebie. Na podłodze/stole rodzic rozkłada pocztówki świąteczne. Dziecko liczy ile jest pocztówek i zapamiętuje co one przedstawiają. Dziecko zasłania oczy, a w tym czasie rodzic chowa jedną lub dwie pocztówki. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakiej pocztówki brakuje.
W tym tygodniu poznajemy literę R,r, w Kartach pracy cz.2 na stronie 31 są ćwiczenia w pisaniu litery r po śladach i samodzielnie. Część dzieci już wczoraj ćwiczyło pisanie liter, kto nie zdążył dokończyć, proszę aby zrobił to dzisiaj.
Czas na trochę ruchu. "Ćwiczymy z Mikołajem" - zabawy i ćwiczenia poranne.
„Mikołaj szuka pary” - dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na hasło „Mikołaj szuka pary”, ustawia się w parze z rodzicem/rodzeństwem i razem poruszają się w rytmie ćwierćnutowym.„Rozdajemy prezenty” - dziecko – Mikołaj przy dźwiękach bębenka maszeruje po pokoju. Gdy usłyszy umówiony z rodzicem dźwięk naśladuje wrzucanie prezentów do komina.
„Zamieć” - dziecko siedzi na podłodze, kołysze się wykonując skłony w prawo i w lewo, naśladuje szum wiatru.
„Co potrafi Mikołaj?” - dziecko chodzi po pokoju głośno tupiąc, na palcach, na piętach, podskakują na jednej nodze.
„Marsz” - dziecko maszeruje po obwodzie koła powtarzając rymowankę:
Mikołaj do nas idzie wielkimi krokami.
Zostań Mikołaju jak najdłużej z nami.
Dziś przyszedł czas na zapoznanie z liczbą 6 w aspekcie kardynalnym i porządkowym oraz zapoznanie z wyglądem cyfry 6.
"Imieniny Mikołaja" - na stole rodzic rozkłada 5 sylwet domów. Przygotowuje worek, w którym jest 6 sylwet prezentów. Opowiada historię Mikołaja rozdającego prezenty i w odpowiednim momencie przypina prezent.
Demonstracja sposobu pisania cyfry 6 - rodzic demonstruje sposób pisania cyfry 6. Dziecko pisze cyfrę palcem w powietrzu, na dywanie, na plecach rodzica. Następnie układają cyfrę 6 z drucika kreatywnego i ze sznurka.
Przedstawienie liczby 6 w aspekcie kardynalnym - na stole rodzic układa 6 choinek, obok leżą bombki. Dziecko zawieszają na każdej choince po jednej bombce. Po wykonaniu zadania rodzic zadaje pytanie:
- Ile choinek jest na stole?
- Ile bombek leży na stole?
- Czego jest więcej, choinek czy bombek?
Przedstawienie liczby 6 w aspekcie porządkowym - „Mikołaje”
Mikołaje wyruszają w podróż przed świętami.
Muszą spieszyć się ogromnie, by się spotkać z nami.
Pierwszy Mikołaj jedzie saniami. Witają go chłopcy z dziewczynkami.
Drugi Mikołaj mknie samolotem. Zamierza spotkać się z każdym kotem.
Trzeci Mikołaj ma narty stare. Odwiedzi wujka i ciocię Barbarę.
Czwarty Mikołaj mknie na rowerze. Małych prezentów dużo zabierze.
Piąty Mikołaj idzie pieszo. Wszyscy dziadkowie bardzo się cieszą.
Szósty Mikołaj motocykl ma nowy. A każdy prezent jest kolorowy.
Rozmowa w oparciu o wiersz.
- Kiedy Mikołaje wyruszają w podróż?
- Dlaczego Mikołaje muszą spieszyć się?
- Który Mikołaj jedzie saniami?
- Kto go wita?
- Który Mikołaj mknie samolotem?
- Z kim zamierza spotkać się drugi Mikołaj?
- Który Mikołaj ma stare narty?
- Kogo odwiedzi trzeci Mikołaj?
- Który Mikołaj mknie na rowerze?
- Jakich prezentów zabierze dużo czwarty Mikołaj?
- Który Mikołaj idzie pieszo?
- Kto najbardziej cieszy się z tego, że Mikołaj idzie pieszo?
- Który Mikołaj ma nowy motocykl?
- Co każdy dostanie od Mikołaja?
"Worek Świętego Mikołaja” – tworzenie zbiorów.
W worku Mikołaja ukryły się różne przedmioty. Święty Mikołaj prosi dziecko, aby posegregowało przedmioty, ułożyło je w zbiory i przy każdym zbiorze umieściło odpowiednią cyfrę.
„Podróż Mikołaja” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Rodzic wymienia różne środki lokomocji, którymi może poruszać się Mikołaj (samochód. samolot, motor). Dziecko naśladuje wskazany przez rodzica środek lokomocji (sposób poruszania się, wydawane dźwięki).
Ćwiczenia w pisaniu cyfry 6 po śladzie i samodzielnie - Karta pracy, cz. 2, s. 32.
Posłuchaj rymowanki:
Sześć królików w klatce siedzi.
Co się tutaj dzieje śledzi.
Sześć marchewek zajadają.
I wesołe miny mają.
„Piórka” – ćwiczenia oddechowe - dziecko wybiera sobie piórko w dowolnym kolorze, kładzie je na dłoni i lekko zdmuchuje. Następnie stara się dmuchając, jak najdłużej utrzymać je w powietrzu.
Karta pracy, cz. 2, s. 33.
Dodatkowe karty pracy:
6 - pisanie po śladzie
R,r - pisanie po śladzie
Życzę wszystkim dużo zdrowia Iwona Jedlińska