Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

01.12.2021 - Środa

Drodzy Rodzice, kochane przedszkolaki przez najbliższe dni będziemy spotykać się na zajęciach w formie zdalnej.
Codziennie na stronie przedszkola, w zakładce naszej grupy będę umieszczać propozycje zabaw związanych z aktualną tematyką. W tym tygodniu nasz temat brzmi "Chcę być świętym Mikołajem". Życzę miłej zabawy i czekam na zdjęcia Waszych prac.

„Która pocztówka zniknęła” – zabawa dydaktyczna. Dziecko i rodzic siedzą na przeciwko siebie. Na podłodze/stole rodzic rozkłada pocztówki świąteczne. Dziecko liczy ile jest pocztówek i zapamiętuje co one przedstawiają. Dziecko zasłania oczy, a w tym czasie rodzic chowa jedną lub dwie pocztówki. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakiej pocztówki brakuje.

W tym tygodniu poznajemy literę R,r, w Kartach pracy cz.2 na stronie 31 są ćwiczenia w pisaniu litery r po śladach i samodzielnie. Część dzieci już wczoraj ćwiczyło pisanie liter, kto nie zdążył dokończyć, proszę aby zrobił to dzisiaj.

Czas na trochę ruchu. "Ćwiczymy z Mikołajem" - zabawy i ćwiczenia poranne. 
„Mikołaj szuka pary” - dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na hasło „Mikołaj szuka pary”, ustawia się w parze z rodzicem/rodzeństwem i razem poruszają się w rytmie ćwierćnutowym.„Rozdajemy prezenty” - dziecko – Mikołaj przy dźwiękach bębenka maszeruje po pokoju. Gdy usłyszy umówiony z rodzicem dźwięk naśladuje wrzucanie prezentów do komina.
„Zamieć” - dziecko siedzi na podłodze, kołysze się wykonując skłony w prawo i w lewo, naśladuje szum wiatru.
Co potrafi Mikołaj?” - dziecko chodzi po pokoju głośno tupiąc, na palcach, na piętach, podskakują na jednej nodze.
„Marsz” - dziecko maszeruje po obwodzie koła powtarzając rymowankę:
Mikołaj do nas idzie wielkimi krokami.
Zostań Mikołaju jak najdłużej z nami.

Dziś przyszedł czas na zapoznanie z liczbą 6 w aspekcie kardynalnym i porządkowym oraz zapoznanie z wyglądem cyfry 6.

"Imieniny Mikołaja" - na stole rodzic rozkłada 5 sylwet domów. Przygotowuje worek, w którym jest 6 sylwet prezentów. Opowiada historię Mikołaja rozdającego prezenty i w odpowiednim momencie przypina prezent.

Demonstracja sposobu pisania cyfry 6 - rodzic demonstruje sposób pisania cyfry 6. Dziecko pisze cyfrę palcem w powietrzu, na dywanie, na plecach rodzica. Następnie układają cyfrę 6 z drucika kreatywnego i ze sznurka.

Przedstawienie liczby 6 w aspekcie kardynalnym - na stole rodzic układa 6 choinek, obok leżą bombki. Dziecko zawieszają na każdej choince po jednej bombce. Po wykonaniu zadania rodzic zadaje pytanie:
- Ile choinek jest na stole?
- Ile bombek leży na stole?
- Czego jest więcej, choinek czy bombek?

Przedstawienie liczby 6 w aspekcie porządkowym - „Mikołaje”
Mikołaje wyruszają w podróż przed świętami.
Muszą spieszyć się ogromnie, by się spotkać z nami.
Pierwszy Mikołaj jedzie saniami. Witają go chłopcy z dziewczynkami.
Drugi Mikołaj mknie samolotem. Zamierza spotkać się z każdym kotem.
Trzeci Mikołaj ma narty stare. Odwiedzi wujka i ciocię Barbarę.
Czwarty Mikołaj mknie na rowerze. Małych prezentów dużo zabierze.
Piąty Mikołaj idzie pieszo. Wszyscy dziadkowie bardzo się cieszą.
Szósty Mikołaj motocykl ma nowy. A każdy prezent jest kolorowy.

Rozmowa w oparciu o wiersz.
- Kiedy Mikołaje wyruszają w podróż?
- Dlaczego Mikołaje muszą spieszyć się?
- Który Mikołaj jedzie saniami?
- Kto go wita?
- Który Mikołaj mknie samolotem?
- Z kim zamierza spotkać się drugi Mikołaj?
- Który Mikołaj ma stare narty?
- Kogo odwiedzi trzeci Mikołaj?
- Który Mikołaj mknie na rowerze?
- Jakich prezentów zabierze dużo czwarty Mikołaj?
- Który Mikołaj idzie pieszo?
- Kto najbardziej cieszy się z tego, że Mikołaj idzie pieszo?
- Który Mikołaj ma nowy motocykl?
- Co każdy dostanie od Mikołaja?

"Worek Świętego Mikołaja” – tworzenie zbiorów.
W worku Mikołaja ukryły się różne przedmioty. Święty Mikołaj prosi dziecko, aby posegregowało przedmioty, ułożyło je w zbiory i przy każdym zbiorze umieściło odpowiednią cyfrę.

„Podróż Mikołaja” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Rodzic wymienia różne środki lokomocji, którymi może poruszać się Mikołaj (samochód. samolot, motor). Dziecko naśladuje wskazany przez rodzica środek lokomocji (sposób poruszania się, wydawane dźwięki).

Ćwiczenia w pisaniu cyfry 6 po śladzie i samodzielnie - Karta pracy, cz. 2, s. 32.

Posłuchaj rymowanki:
Sześć królików w klatce siedzi.
Co się tutaj dzieje śledzi.
Sześć marchewek zajadają.
I wesołe miny mają.

„Piórka” – ćwiczenia oddechowe - dziecko wybiera sobie piórko w dowolnym kolorze, kładzie je na dłoni i lekko zdmuchuje. Następnie stara się dmuchając, jak najdłużej utrzymać je w powietrzu.

Karta pracy, cz. 2, s. 33.

Dodatkowe karty pracy:
6 - pisanie po śladzie
R,r - pisanie po śladzie

Życzę wszystkim dużo zdrowia Iwona Jedlińska