Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

01.04.2021 - Czwartek

Dzień dobry,

Święta to radosny czas dlatego na początek zaczniemy od zabawy „Lubię Wielkanoc bo…” jest to zabawa słowna, w której dziecko mówi za co lubią święta i dlaczego.

„O! Wielkanoc” – zabawa twórcza.
Dziecko dostaje kartkę, na której napisana jest litera O. Dorysowuje do niej element tak aby, powstało z niej coś co kojarzy się z Wielkanocą. Np. pisanka, kurczaczek.

„Niedługo Wielkanoc” – zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 29.03.2021r.).

„Kto tak pięknie gra?" – zabawy z instrumentami doskonalące wrażliwość słuchową.
Przebieg:
„Chodzimy jak…” – improwizacja ruchowa kierowana.
Dziecko porusza się swobodnie przy dźwiękach muzyki tanecznej, na sygnał rodzica porusza się jak wskazane przez rodzica zwierzę np. kurczak, baranek, kura z boląca nogą, królik.
„Jaki to instrument” – zagadki słuchowe.
Jeśli macie w domu instrumenty (cymbałki, marakasy, tamburyn itp. rodzic ukrywa te instrumenty za parawanem, gra na wybranym instrumencie, a dziecko odgadują co to za instrument. Jeśli nie macie instrumentów w domu możecie skorzystać z nagrań dźwięków niektórych instrumentów. Po rozpoznaniu jaki to instrument dziecko dzieli jego nazwę na sylaby (5-latek) i głoski (6-latek), oraz pokazuje jaki ruch wykonujemy grając na danym instrumencie.
cymbałki
trójkąt 
marakasy 
tamburyn  
bębenek 
talerze   
„Cicho, głośno coraz głośniej” – gra na instrumentach perkusyjnych (instrumenty mogą być zastąpione plastikowym wiaderkiem, drewnianymi łyżkami, butelkami po napoju, jogurcie wypełnionymi ryżem, grochem itp.).
Dziecko naśladuje pojedyncze krople deszczu – gra wolno i cicho.
Deszcz jest większy – gra głośniej i szybciej.
Grzmot – mocne, głośne uderzenie w talerze (metalowe pokrywki).
Naśladowanie głosem padającego deszczu i grzmotu – dziecko powtarza- wolno i cicho „kap, kap, kap…”, następnie coraz szybciej i głośniej, na koniec mówią „trach”.
Wraca do gry na instrumentach.

„Jajko duże i małe” – ćwiczenie ruchowo – graficzne.
Dziecko słucha spokojnej muzyki i kreśli w powietrzu kształt dużego i małego jajka.

Improwizacja melodyczna.
Dziecko śpiewa rymowankę na wymyśloną przez siebie melodię.
Pisanki, pisanki dzisiaj malujemy,
jutro je komuś podarujemy.

"Zbieraj jajka" - zabawa ruchowa z elementem liczenia (przebieg zabawy opisany 31.03.2021r.).

„Baba wielkanocna”– rysowanie kredkami pastelowymi - doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy.
Przebieg:
„Wielkanocna baba” – słuchanie wiersza.
Rozmowa na temat wiersza:
- Jakie ciasto stoi na stole?
- Jak wygląda baba wielkanocna?
- Co stoi na stole obok baby wielkanocnej?
Podanie tematu pracy - "Baba wielkanocna".
- dziecko rysuje na białej kartce kształt babki wielkanocnej i koloruje ją;
- wycina babkę i przyklejają na złożonej na pół kolorowej kartce;
- ozdabia babkę wyciętymi z kolorowego papieru kurczaczkami, baziami, kwiatami.

„Wielkanocne pocztówki” – układanie puzzli.
Dziecko układają w całość pocięte pocztówki wielkanocne (obrazki). Opisuje jaki obrazek znajduje się na kartce.

„Świąteczne życzenia” – zabawa słowna.
Dziecko samodzielnie próbuje formułować życzenia świąteczne, można je wpisać w środku kartki, na której naklejaliście babę wielkanocną.

Swobodne zabawy dzieci – wdrażanie do sprzątania po zakończonej zabawie.

"Hodowla owsa" - czy posialiście w poniedziałek owies? Pamiętajcie go podlewać. Może ktoś zaobserwował jakie zmiany następują i narysował je? 

Zadania dodatkowe:
Policz jajka
Wielkanocny szyfr
Zadania Wielkanocne

Na koniec zapraszam do wysłuchania kilku piosenek o tematyce świątecznej. Jeśli którejś z nich nauczycie się na pamięć, możecie poprosić rodziców o nagranie was jak ją śpiewacie.
"Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne"
"Znaki Wielkanocy"
"Wielkanocna piosenka"
"Pisanki, pisanki"

Czy pamiętacie, że dziś jest Prima Aprilis? W dosłownym tłumaczeniu pierwszy kwietnia i właśnie tego dnia robimy sobie wzajemnie żary, celowo wprowadzamy w błąd, nabieramy innych i sprawiamy by uwierzyli w coś nieprawdziwego. Oczywiście te żarty nie mogą nikomu sprawić krzywdy, ani przykrości. 
Może i Wam uda się zrobić najbliższym jakiegoś psikusa :)

Miłego dnia 
Iwona Jedlińska