Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

01.03.2021 - Poniedziałek

Drodzy Rodzice!

Ze względu na zaistniałą sytuację dzisiaj  „spotykamy się” w  formie zdalnej. Zapraszamy do skorzystania z propozycji zajęć i zabaw przewidzianych na dzisiaj. W tym tygodniu będziemy odkrywali świat zwierząt egzotycznych. Zachęcamy do umożliwienia dziecku dostępu do książek i albumów zawierających zdjęcia zwierzą żyjących w różnych środowiskach, a zwłaszcza mieszkańców afrykańskiej sawanny.

Zaczynamy od kilku zabaw ruchowych wprowadzających w dobry nastrój:
„Podaj mim ręce” (ćwiczenie tułowia)- dziecko z osobą dorosłą stają tyłem do siebie w rozkroku,
w niewielkiej odległości od siebie. Wykonują skłon w przód i podają sobie ręce przez okienko utworzone przez rozkrok, następnie prostują się i klaszczą nad głowami cztery razy.
„Przez przeszkody” (ćwiczenie zręczności i równowagi) - rodzic układa na wyznaczonym odcinku (np. od okna do ściany) tor przeszkód np. z dość dużych zabawek, które dziecko jest w stanie przekroczyć. Zadaniem dziecka jest pokonanie tory przeszkód i ostrożne przejście przez przeszkody bez ich dotykania.
„Kolano do łokcia” (podskoki) - dziecko w podskokach dotyka prawym kolanem lewego łokcia i odwrotnie- lewym kolanem prawego łokcia, ćwiczenie najpierw wykonujemy wolno, a potem coraz szybciej.
„Marsz z klaskaniem” (zabawa uspokajająca)- dziecko maszeruje po obwodzie koła, licząc do czterech, następnie przykuca i cztery razy klaszcze, a potem ponownie maszeruje.

Dzisiaj dzieci zapoznają się ze środowiskiem przyrodniczym jakim jest sawanna. Na początek posłuchajmy wiersza czytanego przez rodzica.

Na sawannie słońce piecze, szumią trawy,
a zwierzęta mają swoje różne sprawy.
Chodzą, biegną i pływają, i fruwają,
więc zobaczmy, jakie ważne sprawy mają.
Gepard głośno chwali się, że jest najszybszy.
Nosorożec martwi się, że jest najbrzydszy.
Zebra twierdzi, że jest tutaj najpiękniejsza,
a żyrafa, że jest przecież najmądrzejsza.
Bo to sawanna jest, sawanna pełna słońca.
Bo to sawanna życiem zwierząt tętniąca.
Bo to sawanna tak gorąca, że dla ochłody
zwierzaki ciągle wskakują do wody.

Zadajmy dziecku pytania do tekstu:
Jaka pogoda jest na sawannie?
Jakie rośliny tam rosną?
Jakie zwierzęta można tam spotkać?

Teraz dokładniej wyjaśnijmy dzieciom pojęcie „sawanna”, opowiedzmy czym się charakteryzuje. Być może pomocna będzie prezentacja multimedialna.
https://www.edukator.pl/presentation/show/?id=10576

Wiedzą o zwierzętach afrykańskich chce się z nami podzielić również Taszi. Zapraszamy do obejrzenia bajki edukacyjnej.
https://www.youtube.com/watch?v=wBcT8Hm4Xtg

Teraz czas na trochę ruchu, czyli zestaw zajęć ruchowych rozwijających ogólną sprawność fizyczną.
Część wstępna
- Przygotowanie i rozłożenie na podłodze kilku kółek do sersa lub np. wyciętych z papieru.
- Zabawa orientacyjno- porządkowa „Z domu do domu”. Dziecko biega pomiędzy kółkami rozłożonymi na podłodze. Na hasło Do domu – szybko przykuca na najbliższym kółku. Na hasło
Z domu
– swobodnie biega omijając kółka.

Część główna
- Ćwiczenia mięśni grzbietu
. Dziecko leży przodem (na brzuchu), głowę kładzie na dłoniach, kółko leży przed nim. Dziecko podnosi kółko obiema rękami, wkłada je na głowę- łokcie opiera o podłogę- przymierza kapelusz. Następnie zdejmuje kapelusz i odpoczywa w leżeniu na brzuchu.
- Ćwiczenia rzutu i chwytu. Teraz będzie potrzebna mała piłeczka. Dziecko rzuca piłkę do rodzica, raz jedną ręką, raz drugą ręką, a następnie łapie oburącz piłkę rzucaną przez rodzica.
- Ćwiczenie z elementem równowagi. Dziecko stoi na jednej nodze. Drugą nogę zgiętą w kolanie podnosi do góry i stara się utrzymać równowagę licząc do pięciu. Przy powtórzeniu ćwiczenia następuje zmiana nóg.
- Skrętoskłony. Dziecko siedząc w siadzie skrzyżnym sięga jak najdalej za plecy, jedna ręka kładzie kółko na podłodze. Następnie zabiera kółko drugą ręką wykonując skręt w drugą stronę. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
- Podskoki. Dziecko wskakuje obunóż na kółko leżące na podłodze i zeskakuje z niego. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

Część końcowa
- Ćwiczenia stóp. Dziecko, w siadzie prostym, trzyma kółko pomiędzy palcami jednej stopy, unosi nogę z kółkiem do góry, starając się mieć wyprostowane kolano i opuszcza nogę. Przy powtórzeniu ćwiczenia kółko trzyma drugą stopą.
- Ćwiczenia rytmiczne. Teraz kółko zamienia się w bębenek. Dziecko stuka w nie w podanym przez rodzica rytmie.

Teraz zobaczmy jak w naturze wygląda sawanna i sprawdźmy czy znamy jej mieszkańców. Z pewnością większość gatunków zwierząt dzieci rozpoznają samodzielnie.
https://www.youtube.com/watch?v=T--E_padpOY

Czas na język angielski. Dzisiejsza aura sprzyja żeby pobawić się z pajączkiem. Zapraszam do zabawy ilustracyjnej przy piosence pt. „Eensy Weensy Spider”. Obejrzyjmy animację.
https://www.youtube.com/watch?v=bne3Ix_tJL8

Spróbujmy teraz naśladować  gesty prezentowane przez animatora.
https://www.youtube.com/watch?v=AQZNBkdxCMY

Słownictwo z piosenki utrwalimy z pomocą flashcards
https://supersimple.com/downloads/the-eensey-weensey-spider-flashcards.pdf

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

W ramach odpoczynku zachęcam Państwa do wprowadzenia dzieci w świat wierszy D. Wawiłow. Zacznijmy od wiersza pt. „O Rupakach”.
https://www.anikino.pl/czytanki/280-danuta-wawilow-o-rupakach
https://www.youtube.com/watch?v=f3_KcDLW67A

Jeśli dzieci nie będą jeszcze zmęczone, to może spróbują narysować jak sobie wyobrażają Rupaka.

Życzymy udanej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk, Joanna Michalak