01.03.2021 - Poniedziałek
Drodzy rodzice!
Zapraszam do skorzystania z propozycji zabaw i ćwiczeń rozwijających umiejętność analizy, syntezy słuchowej i wzrokowej oraz sprawność grafomotoryczną.
„Rytmy” - zabawa rozwijająca umiejętność koncentracji uwagi i percepcję słuchową.
Rodzic wyklaskuje lub wystukuje jeden z podanych rytmów – dziecko wskazuje, który to rytm. Następnie dziecko wybiera sobie rytm i wystukuje go.
Zabawa „Litery” – rozwija umiejętność rozpoznawania i nazywania liter. Do zabawy będą potrzebne wielkie i małe litery (jeśli nie macie Państwo takiego zestawu należy go wydrukować i porozcinać). Rozkładamy litery na podłodze - dziecko układa w pary - wielką literę z małą i je nazywa.
„Literowe memory” - zabawa ta rozwija koncentrację, pamięć oraz umiejętność rozpoznawania i nazywania liter.
Do tej zabawy wybieramy 16 liter (te które chcemy, aby dziecko utrwaliło). Układamy kartoniki literą do dołu. Dziecko odkrywa dwa kartoniki – jeśli jest to para (np. mała i wielka litera „r” to je zabiera. Ruch teraz ma rodzic, które odkrywa dwa kartoniki…
„Tworzymy sylaby” – zabawa ta rozwija umiejętność odczytywania sylab.
Rodzic rozkłada na podłodze, w oddalonych od siebie miejscach 8 wybranych liter (spółgłoski np. m, t, d, l, k, h, s, p) i daje dziecku samogłoskę np. „a”. Rodzic mówi sylabę, którą ma utworzyć dziecko - dziecko idzie do wybranej spółgłoski. (np. rodzic mówi „ma” – dziecko idzie do litery „m” i dokłada „a”, odczytuje „ma”; rodzic mówi „ta” - dziecko idzie do litery „t” i dokłada „a”, odczytuje „ta”…itd.)
„Sylaby” – karta pracy; ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz rozwijanie umiejętności czytania.
Życzę udanej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk